Alla inlägg under november 2009

Av Anton Svantesson - 23 november 2009 22:00

 Ikväll var jag på bio med några kompisar och såg den nya Twilight-filmen: "New Moon."


Här kommer handlingen: Bella och Edwards förhållande blir allt mer komplicerat. En utav Edward's vänner försöker döda Bella efter att hon skadade sig och börjat blöda. Efter detta lämnar han Bella. Hon blir mycket förkrossad över detta beslutet. Edward vill att hon ska gå vidare med sitt liv. Bella vägrar acceptera Edward's beslut.


Det här blir nog min kortaste recension hittills. Jag gillade inte den första Twilight-filmen. Den var löjlig och hade varken spänning eller bra skådespelare. Men det fanns ändå en viss charm i ettan, som saknas helt i tvåan. New Moon trodde jag skulle vara en mycket bättre film än Twilight, men ack vad fel jag hade. Twilight eller New Moon är ingenting i jämförelse med alla dem klassiska vampyrrullarna som tex John Carpenter's "Vampires", "From Dusk Till Dawn", den svenska "Låt Den Rätte Komma in" och "En Vampyrs Bekännelse." New Moon försöker vara en tragisk film, för historien om Bella och Edward är ju tragisk. Jag tycker att det är synd att man inte har tagit vara på det i filmen.  Jag var väldigt besviken, men egentligen trodde jag inte att filmen skulle vara något bra. Fast ibland finns det ju filmer som överraskar en genom att vara en fantastiskt bra film, New Moon överraskar en genom att vara en fantastiskt dålig film!

Ovido - Quiz & Flashcards